SMRT SULEJMANA, A. S.



A kad smo odredili da umre, crv koji je bio rastocio štap njegov - upozorio ih je da je umro, i kad se on srušio, džini shvatiše da ne bi na muci sramnoj ostali da su buducnost prozreti mogli. (Saba’, 14)
Dok se o smrti niza pejgambera u Kur’anu ne iznose neka narocita saznanja, o smrti Sulejmana, a. s., saopceni su odre-deni veoma bitni detalji. Prema kur’anskom saopcenju, u trenutku smrti Sulejmana, a. s., u njegovom okruženju nalazili su se džini, koji su - sasvim je izvjesno - radili na izvršenju zadataka datih od strane Sulejmana, a. s. Medutim, zbog toga što nisu primijetili njegovu smrt, džini su nastavili sa svojim poslovima. U ovom ajetu se skrece pažnja na to da džini nisu upoznati sa gajb stvarima. U protivnome, da su znali gajb, oni bi odmah mogli uociti Sulejmanovu smrt,pošto, s obzirom da se u ajetu akcentira formulacija “sramna muka”, džini su bili uposleni u jednom veoma teškom i napornom poslu.
A najbitniji razlog zbog koga su obavljali taj posao bio je njihov strah od Sulejmana, a. s. Da su, pak, bili upoznati sa gajbom, da su uocili Sulejmanovu smrt, oni ne bi nastavili sa obavljanjem svog posla, ostavili bi ga. Medutim, njegovu smrt oni nisu uocili sve dok crv nije rastocio njegov štap i dok se nije srušio na zemlju.
Osim toga, u vezi sa ovim ajetom treba naglasiti i slijedece: rijec “crv” koja se spominje u navedenom ajetu je prijevod arapske formulacije “dabbet-ul ard”. Znacenje rijeci “dabbe” je “životinja, živo bice”. Ova ime-nica je izvedenica iz korijena “debbe”, koja znaci “lagahno hodati, previjati se”, a koja se koristi za životinje i insek-te. A rijec “ard” dolazi u znacenju “zemlja, tle”. Prema tome, pored znacenja “crv”, formulacija “dabet-ul ard” se, isto tako, može shva-titi i kao bilo koja druga životinja koja gmiže po zemlji.