SLICNOSTI IZMEÐU SULEJMANA, A. S., ZULKARNEJNA I MEHDIJA


U prethodnim poglavljima knjige zadržali smo se na razlicitim išaretima koji su, u kazivanju o Sulejmanu, a. s., usmjereni ka ahir-i zemanu. Istakli smo da ce uspostava islamskog morala na dunjaluku u ahir-i zemanu, u zlatnom dobu, biti ostvarena zahvaljujuci jednoj osobi, šahs-i manevi, (Mehdi), koja ce nositi svojstvo hadi.
U hadisima koji se prenose od Muhammeda, a. s., dati su predznaci ahir-i zemana i zlatnog doba. A kada dogadaje koji su se desili u našoj eri uporedimo sa ovim predznacima, vidjet cemo veoma mnogo išareta o tome da je ahir-i zeman period u kome živimo i, isto tako, niz išareta koji najavljuju dolazak zlatnog doba.
Pocetak ahir-i zemana je u hadisima definiran kao jedno okruženje haosa u kome ce se raširiti fitneluci, povecati ratovi i sukobi, u kome ce širom Svijeta biti vidljiva velika moralna izopacenost i udaljavanje od etike koju nalaže vjera. U aktualnom periodu ce se širom Svijeta dešavati prirodne katastrofe, siromaštvo ce dostici nivo kao nikada ranije, doci ce do velikog porasta zlocina; ubistva i pokolji ce slijediti jedni druge. Medutim, to je samo prva etapa ahir-i zemana; u drugoj etapi, preko Mehdija, Allah, dž. š., ce spasiti covjecanstvo iz ovoga haoticnog okruženja.
Nesumnjivo, ovdje navedeni dogadaji su se, tokom povijesti, nekoliko puta dešavali. Tokom povijesti covjecanstva se dešavalo niz ratova, prirodnih katastrofa ili zemljotresa. Moralna degeneracija uocavana je u svakom periodu u razlicitim zajednicama; bijeda i glad se stoljecima dešavaju širom Svijeta. A razlika koja alamete ahir-i zemana odvaja od ovih dogadaja je u tome što ce se svi ovi alameti desiti u jednom periodu, jedan za drugim i na odredene posebne nacine, kako je saopceno u hadisima. Ovdje neizostavno moramo istaci radosnu vijest da ce se ovaj veliki haos, koji se istice u hadisima Muhammeda, a. s., dešavati samo jedan prolazan period, a pocetak zlatnog doba okoncat ce ovu uzburkanu eru.

Mehmed Nuri (Besiktasli). Sulus kaligrafija iz 1364. hidžretske godine. Kur’anski ajet: ‘‘Allah, dž. š., sve čuje i zna.’’
Zlatno doba ce biti jedan period u kome ce se prestati sa ratovima i sukobima, u kome ce se u povijesne tmine pokopati ateisticke ideologije koje su covjecanstvu pricinile velike belaje, a u kome ce blagostanja, bericeta i pravde biti u izobilju. Islamski moral ce se raširiti cijelim dunjalukom, ljudi ce se masovno priklanjati vjeri. Ova velika dominacija islama – kao što smo i ranije naglasli – u hadisima Muhammeda, a. s., opisana je poistovjecivanjem sa Sulejmanovom, a. s., i Zulkarnejnovom dominacijom i vladavinom Svijetom. Neki od tih hadisa glase:
Mehdi ce, poput Zulkarnejna i Sulejmana, upravljati Svijetom. (Al-Kavlul Muhtasar Fi Alamatil Mehdiy-il Muntazar, str.29)
Cetverica je vladara cijelim Svijetom. Dvojica od njih su vjernici: Zulkarnejn i Sulejman, a druga dvojica su od nevjernika: Nemrud i Buhtunnasr. Kao peti ce biti jedan od mog ummeta. Dakle, Mehdi. (Maktubat-i Rabbani, 2/1163)
U narednim poglavljima ce biti navedeni odredeni primjeri alameta koji pokazuju da se nalazimo u periodu ahir-i zemana i koji, takoder, pokazuju da se itekako približilo sretno zlatno doba. (Radi detaljnijih saznanja o alametima ahir-i zemana v. naša djela: Kijametski alameti, Zlatno doba, Zlatno doba i dabbet-ul arz, koja ce uskoro biti objavljena i na bosanskom jeziku.)
U jednom periodu, kada se desi promjena sistema tog vremena, doći će čovjek zvani Mehdi...  (Kitab-ul Burhan fi Alamat-il Mahdiyy-il Ahir-i Zaman, str. 14)

U ovom hadisu je Pejgamber, a. s., saopcio da ce Mehdi doci u jednom periodu “izmjene sistema”. Sasvim je moguce da su komunisticki režimi, koji su u XX stoljecu vladali širom Svijeta, a koji su poraženi krajem stoljeca, “izmijenjeni sistemi” na koje se išareti u ovom hadisu. Jedan od najvecih razloga pokolja i krvavih ratova, koji su obilježili XX stoljece, jeste vladavina komunisticke ideo-logije, koja predstavlja produkt materijalisticke filozofije. Ova ideologija je bila utjecajna na velikom dijelu Svijeta, od Evrope do Azije, od Južne Amerike do Afrike; mnoge države su decenijama vodene od strane komunistickih režima ili su bile na meti komunistickih organizacija. Komunizam je bio uzrok najnemilosrdnijih pokolja i hladnog rata, koji je trajao do ‘90-ih godina XX stoljeca.
Pored nastojanja širenja svoje ideologije putem ratovanja sa drugim državama, komunisticki režimi su veliku tiraniju provodili i nad vastitim narodom; široke mase su ubijali metodama pogubljenja i masovnim ubistvima, teškim uvjetima u koncentracionim logorima te gladu i neimaštinom.
Prema proracunima povjesnicara, komunisticki režimi su tokom XX stoljeca prouzrokovali su smrt 120 miliona ljudi. Vecina od toga nisu bili vojnici poginuli na bojnom polju, vec civili iz njihova naroda koje su komunisticke zemlje pobile. Na desetine miliona muškaraca, žena, staraca, maloljetne djece i beba živote je izgubilo samo zbog okrutnosti i divljaštva komunistickih režima! Osim toga, milioni ljudi su bili pod-vrgnuti komunistickom zulumu, zbog cega su bili primorani na migraciju, iz ruku im je oteta imovina, nacionalizirane njive; živjeli su pod neprestanim strahom od ubistva, nevinog hapšenja ili podvrgavanja torturama.
Medutim, režimi vodeni ovim ideologijama, za koje se smatralo da su veoma mocne i nepoljuljane, su, krajem XX stoljeca, poceli gubiti moc i rušiti se. Najistaknutiji simbol ovog pada je rušenje Berlinskog zida 1989. godine. Dvije godine nakon toga došlo je do cijepanja Sovjetskog Saveza, koji je bio najjaca i najveca komunisticka država na Svijetu, a potom je došlo i do definitivnog cijepanja Istocnog bloka. Razliciti komunisticki režimi, na prostoru koji se proteže od Afrike do Indokine, padali su jedan za drugim; nestalo je “dvopolarnog svjetskog poretka”, koji je od 1945. godine bio konstantan medunarodni sistem, uspostavljen je jedan, kako politicki analiticari kažu, novi svjetski poredak. Ovim slije-dom dogadaja, koji se desio na jedan krajnje zbunjujuci nacin, dogodila se “promjena sistema” najavljena hadisom.

Rušenje berlinskog zida (1989.g.) se doživljava i kao simbol  rušenja komunizma. A rušenje i komadanje velikog kipa Lenjina, koji je jedan od najbitnijih lidera komunističke ideologije, jedan je od najjasnijih dokaza promjene sistema, o kojem se govori u hadisu.
A danas nestaju i posljednji politicki ostaci kako komuniz-ma, tako i drugog totalitarnog sistema, fašizma, koji se zasniva na istim idejnim osnovama; Svijet se definitivno cisti od ovih krvavih ideologija. Širenjem islamskog morala, u istinskom smislu ce biti izbrisani zulumi, bol, mracnjaštvo i bijeda, koje su ovi sistemi donijeli u dijelove Svijeta do kojih su došli; ljudi ce se upoznati sa ljepotom, bogatstvom, prosperitetom i mirom. Nakon patnje, mracnjaštva, ratova, pokoljenja i bolova, Allah, dž. š., ce, kao manifestaciju Svoga rahmeta i dobrocinstva, ljudima podariti jednistvene blagodati.



U ahir-i zemanu ce moj ummet zadesiti strašne nevolje od njihovih vladara, i to tako da ce im dunjaluk postati tijesan. (Kitab-ul Burhan fi Alamat-il Mahdiyy-il Ahir-i Zaman, str. 12)
Ovaj hadis upozorava da ce, prije dolaska Mehdija, odre-denim muslimanskim zemljama vladati oni koji su daleko od vjerskog morala, zalimi nemilosrdnog karaktera ili oni koji su nesposobni za taj položaj. I, doista, vladari koji danas vla-daju u jednom dijelu islamskog svijeta patnjama izlažu mus-limanski narod; despotskim i tlaciteljskim režimima ugnje-tavaju ljude. A u drugom dijelu, zbog toga što vladari ne pos-jeduju bogobojaznost, narod je izložen raznim belajima i neda-cama. U zemljama kao što je, prije svega, Irak, Libija, Sirija, Somalija, Etiopija, Afganistan, Tunis i Džibuti, muslimani se, od strane lidera, izlažu presijama, podvrgavaju raznim poteš-kocama i nevoljama. Muslimanima se onemogucava da slobo-dno ispovijedaju svoju vjeru, da obavljaju svoje ibadete, a eko-nomskim krizama im se životi otežavaju. Primjeri dogadaja koji su se dešavali u nekim od ovih zemalja su slijedeci:
U Iraku, koji je u ratu sa Iranom izgubio milion od svoje tromilionske populacije, fašisticki diktator Saddam Husejin je nad svojim narodom primjenjivao nevjerovatne torture i zulum. Iracki muslimani se još ugnjetavaju pod Saddamovom fašistickom paskom; izloženi su medunarodnim pritiscima zbog nerazumne politike njihovog lidera.
Od 1979., kada je okupiran od strane SSSR-a, Afganis-tanom su gospodarili nemiri i nestabilnost; vlasti, koje ni na koji nacin nisu predstavljale pravi islam, uspostavile su krajnje tiranski, nemilosrdni i jedan netolerantni sistem.
Tokom svoje tridesetogodišnje vladavine, Hafiz Asad je napravio velike pokolje. Jedan od njih je svirepo ubistvo 40.000 muslimana u jednom danu, u gradu Hama.

Sovjetska okupacija, koja je u Afganistanu trajala 10 godina, je iza sebe ostavila na desetine hiljada žrtava, a isto toliko i sakatih. A unutarnji krvavi sukobi koji su započeli nakon povlačenja Rusa, odveli su zemlju u još veći haos.
Jedna od najmanjih africkih država, Džibuti, u kojoj je, iz-medu 1977. i 1991. godine, pobijeno oko 2.000 muslimana, a 7.000, bez iznošenja bilo kakvog razloga, zatvoreno i pod-vrgnuto teškim mucenjima, je ima jedan okrutni režim.
Pod liderstvom general-majora Muhammeda Saida Biarea, u Somaliji se primjenjivao jedan tiranski režim, koji je tokom oko dvadeset godina, od 1969. do 1991., na meti imao mus-limane.
Tokom 31 godinu Tunis je voden diktatorskim režimom Habiba Burgiba. Burgiba, koji se proglasio “doživotnim predsjednikom države”, tokom svoje vladavine muslimanski narod je držao pod presijom.
Tokom tridesetogodišnje Asadove diktature, sirijski muslimani su izvrgavani razlicitim patnjama. Žene su silo-vane, nad muškarcima su primjenjivana svakojaka mucenja, a neki gradovi su u potpunosti izbrisani sa lica zemlje.

NEW YORK IT RUINS
Što se tice ovog hadisa, u njemu se govori da ce se prije pojavljivanja Mehdija ukazati jedna prašnjava i dimna, mracna fitna. Fitna je rijec koja dolazi u znacenjima kao što su: “nešto što ce ljudski razum i srce direktno zavesti od istine i istinitosti, rat, sablažnjavanje, nered, konflikt, svada”.15 U hadisu se nag-lašava da ce fitna iza sebe ostaviti prašinu i dim. Osim toga, karakteriziranje ove fitne kao “mracne” može se shvatiti kao upozorenje na jedan nenadani dogadaj za koji se ne zna odakle je došao.

‘‘Prašnjava, dimna i mračna fitna’’, o kojoj se govori u hadisu je, kao što se vidi na slikama, jedna od najočitijih odlika terorističkog napada od 11. septembra.
Kada se pogleda iz ove perspektive, sasvim je moguce da aktualni hadis išareti na napad koji se 11. septembra 2001. godine dogodio u americkim gradovima New York i Washing-ton, a koji se kvalificira kao najveci teroristicki napad u povi-jesti Svijeta. Kao što se moglo osvjedociti i putem televizije i štampe, nakon ova dva teroristicka napada podrucja su preplavili veoma veliki oblaci prašine i dima.
U ishodu eksplozije koja je prouzrokovana gorivom aviona koji su udarili u zgradu Pentagona u Washingtonu i Svjetski trgovacki centar u New Yorku, nastao je veliki dim, koji se toliko uzvisio i raširio da ga je bilo moguce vidjeti iz svih dijelova grada, pa cak i iz susjednih gradova. A zgrade koje su se srušile nakon eksplozije prouzrokovale su nastanak još veceg oblaka prašine; štaviše, osobe koje su se našle u blizini bile su sasvim prekrivene slojem prašine.
Ovaj slucaj je krajnje bitan i zbog toga što je jedan od najvecih teroristickih napada u povijesti Svijeta, hem i zato što se dogodio u periodu bliskom ostalim alametima, a, osim toga, i zato što nosi odlike slicne onima koje su iznesene u hadisu. Prema tome, ovaj, u povijesti covjecanstva najopakiji teroristicki akt koji je odnio hiljade ljudskih života, možda je “prašnjava, dimna i mracna fitna” koja se, kao jedan alamet pojavljivanja Mehdija, najavljuje u hadisu.
U velikom dijelu hadisa u kojima Muhammed, a. s., najavljuje dolazak Mehdija, skrece se pažnja na to da ce pred njegovo pojavljivanje Svijetom vladati nered, nesigurnost i nespokojstvo. Pored ratova i sukoba, medu znakovitim odlikama ovog perioda su, takoder, i masovni pokolji. Osim toga, u hadisu se skrece pažnja da ce pokolji biti ucestali, odnosno da ce se dešavati na podrucju cijelog Svijeta.

Prema izvještajima Amnesty Internationala, Saddam Husejin je u Halepčeu svirepo ubio 5.000 civila, a hiljadama ih je izgubljeno u sličnim napadima.
U proteklom stoljecu desila su se dva velika svjetska rata i samo u ovim ratovima živote je izgubilo 65 miliona ljudi. Pretpostavlja se da broj civila, koji su, zbog politickih razloga, ubijeni tokom XX stoljeca, prelazi cifru od 180 miliona. To je, u poredenju sa prethodnim stoljecima, izuzetno velika cifra. U biti, ratovi prije XX stoljeca su se, u vecini slucajeva, odvijali u vidu ratova sa jednim frontom; odnosno, odvijali su se izmedu armija koje su ratovale na jednoj odredenoj liniji. Medutim, vojna tehnologija XX stoljeca i vojne strategije koje su razvijene u vezi sa tim, iznijeli su pojam “totalni rat”; ne samo vojnike na frontu, ratovi su na metu, u velikoj mjeri, uzeli i civile iz pozadine fronta. Termini poput bombardiranje gradova, hemijsko, biološko ili nuklearno oružje, genocid, koncentracioni logori svojstveni su jedino XX stoljecu.
Aktualni vandalizam traje; i danas se širom Svijeta vode krvavi ratovi i sukobi, a zajednicka odlika ovih ratova je ta da su to ratovi u kojima se, kako je i naznaceno u navedenom hadisu, dešavaju masovni pokolji. S jedne strane, pocetak korištenja naoružanja za masovna uništenja, a sa druge strane, dominacija ideja ideologija koje preferiraju prolijevanje krvi, razlozi su pokolja veoma širokih razmjera.
Osvrnemo li se na blisku prošlost, vidjet cemo primjere raznih pokolja u kojima su mase ljudi izgubile živote. Ilustra-cije radi, bosanski rat je u povijest ušao kao rat u kome je pretežno na meti bilo civilno stanovništvo; rat u kome je pobijeno na hiljade insana, bez obzira da li su oni bili djeca, žene ili starci, a masovne grobnice koje su otkrivene nakon rata, poslužili su kao efektni dokazi koji su, na neopo-vrgavajuci nacin, svjetskoj javnosti prezentirali dimenzije pokolja.
Što se tice druge operacije “etnickog cišcenja”, koja se od 1940-ih godina provodi nad narodom Palestine, ona pred-stavlja jednu dugorocniju politiku pokolja. Primjeri ove poli-tike, kao što su pokolji u Sabri i Šatili, pred oci nam podastiru dimenzije dogadanja koja se tamo dešavaju.
Prije Mehdija ce se pojaviti jedna velika fitna u kojoj ce se dešavati ucestali pokolji. (Al-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 37)
I na africkom kontinentu se, izmedu razlicitih etnickih grupa, veoma cesto dešavaju žestoki sukobi i gine na hiljade ljudi. Rat koji je, u proljece 1997. godine, zahvatio podrucje u kome se nalaze države Zairo, Ruanda, Uganda, Burundi i Tanzanija, dešavao se izmedu dva velika plemena: Hutu i Tutsi. U ovom etnickom ratu život je izgubilo gotovo pola miliona insana. Na desetine hiljada ih se, u šumama, borilo sa gladu, bijedom i epidemijama, a veci dio njih je umro. Štaviše, mala djeca i bebe pobijeni su samo zbog toga što su pripadali protivnickom plemenu.
Govoreci da ce se pokolji rasprostraniti, u hadisima koji su u vezi sa Mehdijevim pojavljivanjem se narocito skrece pažnja da ce u ovim pokoljima na meti biti nevino sta-novništvo. Kao što smo to i prije razmatrali, gotovo u svim ratovima koji se danas vode stvarna meta je civilni živalj. Prema tome, pokolji su, zapravo, upereni prema civilnom i nevinom narodu; ubijaju se veci-nom djeca, starci i žene. To što se narocito biraju ovi insani koji nemaju moguc-nost odbrane, ra-zlog je za veoma širok opseg po-kolja i što je broj ubijenih veoma visok.
Pored pokolja, koji se dešavaju u toku ratova ili razlicitih drugih sukoba, i teroristicke akcije, narocito posljednjih godina, rezultiraju masovnim uništenjem naroda. Zato što je cilj terorizma širenje straha i stvaranje panike u narodu, civilni narod je vecinom stvarni cilj ovih napada. Zbog ovih akcija koje na meti imaju mjesta na kojima se nalaze bespomocna djeca, omladina i žene, kao što su trgovacki centri, restorani, kafici i škole, u razlicitim državama širom Svijeta danas gine na desetine nevinih insana.
U ovom hadisu se govori o jednoj fitni koja se stalno širi Svijetom i koja traje dugo. Što se tice rijeci fitna, kao što smo i ranije istakli, ona ima i znacenja kao što su “rat, nemir, svada, sukob”. Uzmu li se u obzir ova znacenja rijeci, kao što se to istice i u hadisu, “ova fitna ce se odmah prošiti na drugu stranu”. Ratovi, unutarnji nemiri i nered, narocito u posljednjem stoljecu, nesmanjenom žestinom su vidljivi širom Svijeta. Narocito proteklo, XX stoljece, spominje se kao “stoljece ratova”. A XXI stoljece, u kome se nalazimo, zapocelo je ratovima i teroristickim akcijama, koji su još vidljivi na svim stranama Svijeta.
Kao što smo i prethodno istakli, u ratovima XX stoljeca živote je izgubilo oko 180 miliona ljudi. Prvi put u povijesti covjecanstva je u toku jednog stoljeca, zbog rata, toliko ljudi izgubilo živote. Opet, u toku XX stoljeca, desila su se 165 rata i sukoba od kojih je svaki prouzrokovao smrt najmanje po 6.000 insana.17

U Bosni je na očigled svjetske javnosti počinjen jedan veliki genocid. Međutim, otkrivene masovne grobnice su iznijele stvarnu dimenziju ovog genocida.

U sukobima koji godinama traju na čečenistanskoj zemlji živote je izgubilo na hiljade nedužnog življa. Veliki broj ljudi su došli u poziciju izbjeglica, od koji je većina njih živote izgubilo na putevima. (Lijevo)


Cionistička izraelska uprava je tokom druge polovine proteklog stoljeća je provodila bezdušni genocid nad golorukim narodom Palestine. Samo jedan od tih genocida je pokolj u Sabri i Šatilli u kojoj je pobijeno hiljadama civila. Ova tiranija i zulum se velikim intenzitetom provode i danas. (Gore)
Pogleda li se na kojim podrucjima Svijeta je u toku pos-ljednjih godina došlo do ratova i unutarnjih nemira, vidjet cemo da se Svijet nije mogao riješiti fitni, koje su se okon-cavale na jednom, a izbijale na drugom mjestu. Bosna, Ko-sovo, Albanija, Bugarska, Iran, Irak, Afganistan, Cecenistan, Palestina, Izrael, Sjeverna Koreja, Kambodža, Istocni Tur-kistan, Etiopija, Somalija, Jemen, Uganda, Alžir, Ruanda, Mo-zambik, Angola, Kongo, Liberija, Burundi, Sudan, Liban, Argentina, Sjeverna Irska, El Salvador i Nikaragva samo su neke od država u kojima su se, u posljednjih 25 godina, desili ratovi ili unutrašnji sukobi.
Povijest Svijeta ispunjena je ratovima i sukobima, medutim pokolji i ratovi koji su se desili u XX stoljecu mnogim svojim odlikama se izdvajaju od onih koji su se desili u cijeloj svjetskoj povijesti. Kao što je vec prije spomenuto, broj poginulih u ovim ratovima mnogo je viši od ukupnih žrtava svih prethodnih ratova. Osim toga, ratovi u toku povijesti su uvijek bili lokalnog karaktera; nisu se širili na cijeli Svijet, prelazeci iz jedne na drugu državu. Na podrucje cijelog Svijeta širili su se jedino ovi sukobi iz XX stoljeca. Gotovo da nema nijedne države koja u proteklom stoljecu nije bila suocena sa ratom ili sukobom, koja nije bila na meti teroristickih akcija.
U hadisima se govori o neredima s pocetka ahir-i zemana, koji ce se medusobno nadovezivati. A XX stoljece je, baš kako se to saopcava hadisom, period nepresušnih ratova, sukoba i pokolja, koji su zavladali cijelim svijetom. .
A druga odlika koja ratove XX stoljeca odvaja od drugih je korištena oružana moc. Upotrebom narocito nuklearnog i hemijskog naoružanja u ovom stoljecu desili su se užasavajuci pokolji; ne samo pokoljenja koja su doživjela rat, velike posljedice snosila su takoder i jedno ili više pokoljenja nakon rata. Na celu toga nalazi se atomska bomba koja je 1945. godine bacena na gradove Hirošimu i Nagasaki.
I danas se biološki rat smatra kao jedna od najvecih opasnosti. Upravo, jedan primjer toga je bakterija charbon, koja je, nakon teroristickog napada od 11. septembra, u pismima slana na znacajne adrese u SAD-u i koja je prouzrokovala smrt veceg broja ljudi.

Allah ce poslati Mehdija kada ljudi postanu beznadežni i kada budu govorili: “Mehdi ne postoji”... (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 55)
Na kraju, veoma je velika mogucnost da su ratovi, sukobi, nered i teroristicke akcije, dogadaji koji su zapoceli u XX i nastavili u XXI stoljecu zapravo fitna o kojoj se govori u hadisu i koja se raširila na mnoge strane Svijeta. Sve su to, možda, alameti da je u toku ahir-i zeman i da se prikucilo zlatno doba.
U navedenom hadisu se navodi da je beznade koje ce, u pogledu Mehdijevog dolaska, obuzeti ljude jedan od predznaka zlatnog doba.
Ljudi koji u ahir-i zemanu budu živjeli u direktnom okruženju ratova, bijede, gladi, nepravde, moralne izopacenosti i razlicitih epidemija bolesti izgubit ce nadu da ce moci nestati svih ovih negativnosti. Mnogi i medu muslimanima ce izgubiti ocekivanja u kontekstu pocetka zlatnog doba i gospodarenjem islamskog morala na podrucju cijelog Svijeta i vjerovat ce da ce fitne nastaviti sa stalnim rastom.
Upravo, i danas su veoma cesto vidljivi pri-mjeri ovakvog duhovnog stanja. Unatoc mnogo-brojnim hadisima Mu-hammeda, a. s., koji su u vezi sa dolaskom Meh-dija i ljepotama koje ce se dešavati u zlatnom dobu, mnogi muslimani sma-traju da se jedan takav period nece dogoditi. Eto, i ta pretpostavka je jedan od alameta ahir-i zemana. U vrijeme kada se ovo stanje beznada rasprostrani u masama, pocet ce zlatno doba, kao produkt Allahove, dž. š., milosti prema covjeku.
Porast ce broj siromašnih (Smrt-Kijamet-Ahiter i predznaci ahir-i zemana, str. 455); Glad i troškovi života ce porasti do maksimuma (Smrt-Kijamet-Ahiter i predznaci ahir-i zemana, str. 440).
Nalik ovim hadisima, postoji niz hadisa koji su u vezi sa gladu i siromaštvom koji ce vladati pred pojavu Mehdija. Nesumnjivo, glad i bijeda su, tokom povijesti, uvijek postojali. Medutim, u ahir-i zemanu bijeda ce pokazati veliki uspon, i to širom cijelog Svijeta.
Danas se na sve cetiri strane Svijeta nalaze ljudi koji su uskraceni za hranu i pice, koji žive pod veoma teškim životnim okolnostima i koji su bez kucnog ognjišta. Predvodeno Afrikom, Azijom i Južnom Amerikom, ovakvo stanje je veoma izraženo i u zemljama Amerike i Evrope. Dok mali dio ljudi živi u jednoj velikoj raskoši, milijarde njih žive na ivici gladi. Stanje u kome se nalazi Svijet je na slijedeci nacin opisano u jednom tekstu napisanom na pragu ulaska u 2000-te godine:
Dok zakoracujemo u novi milenij, suoceni smo sa jednim Svijetom u kome, zbog razloga koji su u vezi sa siromaštvom, dnevno umire 35.000 djece, a to ukazuje na cinjenicu da svake 2.5 sekunde umire po jedno dijete. Suocavamo se sa takvim Svijetom u kome se svakodnevno povecava broj onih koji žive ispod granice siromaštva, a taj broj u posljednje vrijeme iznosi 1.5 milijardu. To je više od kineske populacije, a cetiri puta više od ukupnog broja stanovnika Evropske unije.
...Razlika izmedu bogatih i siromašnih se, u suvremenom Svijetu, povecava jednom velikom brzinom. Prema podacima UN-a, 20% bogatih su 1960. godine posjedovali 30 puta više imovine od 20% siromašnih Svijeta. Bogati su u narednih 37 godina pokazali napredak i 1997. godine razlika je dostigla cifru od 74 puta više.
Imetak tri najbogatije porodice Svijeta je veci od godišnjeg prihoda 600 miliona ljudi najnerazvijenijih zemalja. Pored toga, godišnji prihod po glavi stanovnika u preko 80 najsiromašnijih zemalja Svijeta je manji od prihoda prije 10 godina.18