MEÐUSOBNA SLICNOST SULEJMANA, A. S., I ZULKARNEJNA


Drugi muslimanski lider koji je spomenut u Kur'anu kao osnivac velikog carstva je Zulkarnejn. Izmedu života Sulejmana, a. s., i života Zulkarnejna postoje veoma velike slicnosti, i to sa razlicitih aspekata.
Posjedovali su vlast na Zemlji
Isto kao i Sulejmanu, a. s., Allah, dž. š., je i Zulkarnejnu dao "cvrstu vlast na Zemlji" (Al-Kahf, 84). Rijecima ?cvrsta vlast? se možda skrenula pažnja na znacaj snažne vlasti sa ekonomskog, vojnog i politickog aspekta. Zahvaljujuci ovakvoj moci, Zulkarnejn je bio lider koji je uspostavio poredak i vladao jednim velikim geografskim podrucjem od istoka do zapada. (Detaljnije o hzr. Zulkarnejnu v. u Znakovi ahir-i zemana, pog. Al-Kahf, Harun Yahya, 2001, Kültür Yayincilik.)
Bili su pametni i bogobojazni lideri
U Kur'anu se saopcava da je Allah, dž. š., Zulkarnejnu "omogucio da izvrši ono što želi" (Al-Kahf, 84). Ovim rijecima se išareti na to da je Zulkarnejn bio jedan oštrouman, pronicljiv i pametan lider, koji je za sve iznalazio rješenja. Sulejman, a. s., je, isto tako, bio pejgamber o kome su u Kur'anu navedeni primjeri njegove pronicljivosti o svim pitanjima, od upravljanja džinima i šejtanima do vladanja državom.
Zulkarnejn se poput Sulejmana, a. s., ciju smo raskoš objašnjavali tokom cijele knjige, nalazio na celu jedne veoma mocne države koja je svoju slavu pronijela cijelim Svijetom. U Kur'anu se saopcava da su ostali narodi molili pomoc od njega i da su tražili rješanje za probleme koji su naizgled veoma zamršeni. Cak je i medu zajednicama koje se nisu nalazile pod njegovom upravom bio poznat kao ?osoba koja sprecava smutnju i fitneluk na zemlji?; njemu su se obracali oni narodi koji su imale neke probleme. U kur'anskom poglavlju Al-Kahf se na slijedeci nacin saopcava da je od njega pomoc tražio jedan narod koji se opisuje kao narod "izmedu dvije planine, koji je jedva govor razumijevao":


"O, Zulkarnejne," - rekoše oni - "Jedžudž i Medžudž cine nered po Zemlji, pa hoceš li da izmedu nas i njih zid podigneš, mi cemo te nagraditi." (Al-Kahf, 94)
Izuzetna vojna moc
Kao što smo to na jedan detaljan nacin vidjeli u prethodnim poglavljima knjige, Sulejman, a. s., je imao veoma mocne vojske. U kur'anskom poglavlju An-Naml se iznosi slijedece saopcenje:
Vrati se njima! Mi cemo im dovesti vojske kojima se nece moci oduprijeti i istjerat cemo ih iz Sabe ponižene i pokorene." (An-Naml, 37)
Da je i Zulkarnejn, kao i Sulejman, a. s., posjedovao jednu izuzetno veliku vojnu moc, razumijemo opet iz odredenih ajeta poglavlja Al-Kahf:
…"O, Zulkarnejne," - rekosmo Mi - "ili ceš ih kazniti ili ceš s njima lijepo postupiti?" "Onoga ko ostane mnogobožac" - rece - "kaznit cemo, a poslije ce se svome Gospodaru vratiti, pa ce ga i On teškom mukom muciti. (Al-Kahf, 86-87)
Zulkarnejn je zadavao nevolje nevjernickim zajednicama koje su sijale smutnju po zemlji, nije im dopuštao da tiraniziraju narod. Sve je to postizao zahvaljujuci velikoj vojnoj moci. Iz ovih ajeta se razumije da zemlja koja ce vladati Svijetom treba imati veoma veliku vojnu moc.
Pravicno vladanje
Sulejmanovu, a. s., pravednu vladavinu detaljno smo iznijeli na prethodnim stranicama. Zulkarnejnovu pravicnost, isto tako, razumijemo iz prica koje se navode u Kur'anu. Jedan od dokaza toga je cinjenica da je on odmah pomogao jednom narodu, koji je od njega zatražio pomoc protiv nereda. A to što se u obje ove price skrece pažnja na jedan pravican režim pokazuje slijedece: da bi se širom Svijeta uspostavila sigurnost, mir, pravda i prosperitet, uporedo sa vojnim i policijskim snagama, veliki znacaj ima i jedan veoma snažan pravni sistem.
Dželi sulus zerendud levha Kazasker Mustafe Izzet Efendija, 8. ajet sure Ali ‘Imran: “Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam već na Pravi Put ukazao, i daruj nam Svoju milost; Ti si, uistinu, Onaj koji mnogo daruje!”
Nisu prihvatali poklone
Vec smo istakli da Sulejman, a. s., nije prihvatio poklone koje mu je poslala kraljica Sabe i da je izaslanicima koji su donijeli poklone dao jedan veoma mudar odgovor. Sulejmanov, a. s., odgovor je glasio:
I kad on pred Sulejmana izide, ovaj mu rece: "Zar da blagom mene pridobijete? Ono što je Allah meni dao bolje je od onoga što je dao vama. Vi se onome što vam se daruje radujete! (An-Naml, 36)
Sve što vam je dato - samo je uživanje u životu na ovom svijetu, a ono što je u Allaha - bolje je i trajnije... (Aš-Šura, 36)
I dao vam je da naslijedite zemlje njihove i domove njihove i bogatstva nj hova, i zemlju kojom prije niste hodali - Allah sve može. (Al-Ahzab, 27)
A što se tice Zulkarnejna, on je narodu koji mu je, kao odgovor na njegovu pomoc, želio placati porez, dao slijedeci odgovor:
"Bolje je ono što mi je Gospodar moj dao" - rece on... (Al-Kahf, 95)
To što nisu prihvatali poklone i što su one koji su nastupali sa tim ponudama podsjecali na to da je jedino Allah, dž. š., vlasnik citavog imetka, dokazi su da su oni bili iskreni vjernici, muslimani. Ovi primjeri za svakog muslimanskog lidera nose veoma bitna upozorenja i savjete.
Uvijek su se usmjeravali ka Allahu, dž. š.
U poglavlju u kome su se objašnjavale izuzetne moralne odlike Sulejmana, a. s., kur’anskim ajetima smo istakli da je on jedan bogobojazni rob koji se u svim situacijama usmjeravao ka svome Gospodaru, Allahu, dž. š. Kad god bi ostvario bilo kakav uspjeh, postigao pobjedu ili kada bi mu Allah, dž. š., podario neku blagodat, Sulejman, a. s., bi se odmah usmjeravao Allahu, dž. š., velicao Ga i spominjao da sva moc pripada jedino Allahu. dž. š. Zulkarnejn je takoder posjedovao isti uzorni moral. Kada se efektnim pokazao zid kojeg je sagradio radi zaštite aktualnog naroda od onih koji su sijali nered, on je ovako spomenuo svoga Gospodara:
I tako oni nisu mogli ni da predu niti su ga mogli prokopati. "Ovo je blagodat Gospodara moga!" - rece on. "A kada se prijetnja Gospodara moga ispuni, On ce ga sa zemljom sravniti, a prijetnja Gospodara moga ce se, sigurno, ispuniti." (Al-Kahf, 97-98)
Vladanje džinima
Kao što je vec poznato, Muhammed, a. s., je saopcio da su Sulejman, a. s., i Zulkarnejn bili dvojica lidera koji su u prošlosti na Zemlji osnovali dva velika carstva. U ovom slucaju, moguce je da je i u periodu Zulkarnejna, kao i za vrijeme Sulejmana, a. s., bila uspostavljena vlast nad džinima. Isto kako, postoji mogucnost da su i narodi Jedžudž i Medžudž, zbog kojih su ljudi tražili pomoc od Zulkarnejna, jedna zajednica džina.
Možda to što se u ovim dvama kazivanjima, a narocito u onome što se iznosi o Sulejmanu, a. s., ucestalo govori o džinima, postoje znakovi i o ahir-i zemanu. Možda ce i u ahir-i zemanu Allah, dž. š., šejtane i džine staviti u službu covjeka. (Allah, dž. š., najbolje zna.)
Korištenje katrana ili rastopljenog bakra
Izgradnjom brane, prilikom cega je koristio materiju koja se u Kur'anu spominje kao ?aynel kitri?, Zulkarnejn je osujetio namjere Jedžudža i Medžudža:
"Donesite mi velike komade gvožda!" I kad on izravna dvije strane brda, rece: "P?šite!" A kad ga usija, rece: "Donesite mi rastopljen bakar da ga zalijem!" (Al-Kahf, 96).

Kur’anskom formulacijom “aynel kitri” saopćava se da je rastopljeni bakar ili katran stavljen pod komandu Sulejmana i Zulkarnejna, a. s. Na fotografijama se vide primjeri upotrebe bakra i katrana.
Pored ?rastopljene rude bakra?, rijec ?aynel kitri? dolazi i u znacenju ?katran?. U Kur'anu se na slijedeci nacin saopceva da je ?aynel kitri?, kojeg je koristio Zulkarnejn, bio dat i Sulemanu, a. s.:
A Sulejmanu - vjetar, ujutro je prevaljivao rastojanje od mjesec dana, a i navecer rastojanje od mjesec dana; i ucinili smo da mu iz izvora rastopljen bakar tece i da džini, voljom njegova Gospodara, pred njim rade; a kad bi neki od njih otkazao poslušnost naredenju Našem, ucinili bismo da ognjenu patnju osjeti. (Saba’, 12)
To što su i Zulkarnejn, a i Sulejman, a. s., koristili ?aynel kitri? slicnost je koja na sebe skrece pozornost. Vlast nad džinima i šejtanima Sulejman, a. s., je možda ostvario korištenjem ove materije koja je stavljena pod njegovu naredbu. Postoji mogucnost da je ova materija, koja se u Kur'anu spominje pod imenom ?aynel kitri?, katran. Kao što se i saopcava ajetom "košulje ce im od katrana biti..." (Ibrahim, 50), katran je materija koja ce se nalaziti i u Džehennemu.
Krajnje je pozorno to što se odmah nakon spominjanja ove materije, koja je data pod komandu Sulejmana, a. s., govori da su i džini bili u njegovoj službi. Moguce je da su i Sulejman, a. s., a i Zulkarnejn koristili ovu materiju kako bi pod svojom kontrolom držali džine. Ova materija možda posjeduje jednu odliku koja vrši utjecaj na džine. (Allah, dž. š., najbolje zna.)
Radosne vijesti o ahir-i zemanu
Ova vladavina Svijetom, koja se desila u periodima Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna, velika je radosna vijest za sve muslimane, pošto se, u ovim kur'anskim kazivanjima, nalaze veoma znacajni išareti koji upucuju na ahir-i zeman.
I pomoću nje bašče za vas podižemo od palmi i loze vinove...
(Al-Mu’minun, 19)
Nesumnjivo je da ce muslimani, koji savjesno cuvaju svoje granice, koji ulažu ozbiljne napore u cilju uspostavljanja islamskog morala na cijeloj Zemljinoj kugli i koji ne posustaju ni pred kakvom poteškocom, u svim povijesnim periodima biti superiorniji u odnosu na druge. Allahova pomoc i podrška ce sigurno biti uz njih. Jedna snažna vlast (a, naravno, i sa nizom drugih duhovnih Allahovih dobrocinstava), bio je odgovor koji su Sulejman, a. s., i Zulkarnejn uzeli kao dunjalucki odgovor na odlike koje smo gore naveli. Ista vlast ce se, ako Bog da, sigurno obistiniti i u ahir-i zemanu. Ovo je jedno Allahovo obecanje vjernicima. A oni koji ce realizirati tu vlast bit ce, kako se išareti i u nizu hadisa Muhammeda, a. s., cestiti turski narod koji aktualne superiorne odlike stoljecima nosi u svome karakteru.
Turski narod, potomci i nasljednici Osmanlijske imperije, koja je svoj sistem uspostavila na tri kontinenta, sigurno ce uciniti da Svijetom vlada islamski moral i formirace jedan svijet ispunjen mirom i ljubavlju za kojima cezne narod dunjaluka. Pravedni, tolerantni, merhametli i vjernicki turski narod ce ovu dužnost ispuniti onako kako treba biti ispunjena.