Zlatno doba ce biti period u kome ce, kao što je to bilo i u doba Sulejmana, a. s., preovladavati bogatstvo, raskoš, ljepote, huzur, mir; u kome ce se, širenjem kur’anskog morala, na Zemlji voditi jedan život nalik na Džennet. Nesumnjivo, to je Allahova velika mudrost i radosna vijest za posljednji period povijesti Svijeta. Ovu radosnu vijest Allah, dž. š., je Svojim robovima saopcio i Kur’anom. U Kur’anu se kaže slijedece:
![]() | Allah obećava da će one među vama koji budu vjerovali i dobra djela činili sigurno namjesnicima na Zemlji postaviti, kao što je postavio namjesnicima one prije njih, i da će im zacijelo vjeru njihovu učvrstiti, onu koju im On želi, i da će im sigurno strah sigurnošću zamijeniti; oni će se samo Meni klanjati, i neće druge Meni ravnim smatrati. A oni koji i poslije toga budu nezahvalni - oni su pravi grješnici. (An-Nur, 55) |
Periodi Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna i zlatno doba
![]() |
![]() |
Svi detalji navedeni u ovoj knjizi govore da je Sulejman, a. s., nacinio takve umjetnicke i naucne poduhvate koje ljudi nisu mogli cak ni pretpostaviti. On je bio mo-cni vladar koji je tokom svog živo-ta bio predvodnik u zaživ-ljavanju izuzetnih razvoja iz niza oblasti; bio je jedan ci-jenjeni Allahov poslanik. I Zulkarnejn, a. s., je bio vladar, koji je, opet, u svom periodu usposta-vio vlast na zemlji i koji je jednim izuzetnim znanjem usmjeravao svoj narod.
Što se tice druge tacke na kojoj smo se zadržali u toku analize kur’anskih kazivanja o Sulejmanu i Zulkarnejnu, a. s., to su bili išareti ahir-i zemana navedeni u aktual-nim kazivanjima. Kao što se to razumije i iz hadisa Muhammeda, a. s., i zlatno doba ce biti period u kome ce se, kao i u periodima Su-lejmana, a. s., i Zulkarnejna, desiti izuzetni napreci u oblastima kao što su umjetnost, nauka i tehno-logija. Periodi Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna dogodili su se u pro-šlosti, a zlatno doba ce se dogoditi u buducnosti. Medutim, sva tri su nepobitne cinjenice o kojima nas obavještava Allah, dž. š.
Mehdijstvo je ponovno zaži-vljavanje izuzetnog morala Sulej-mana, a. s., i Zulkarnejna u ahir-i zemanu i to na jednoj drugacijoj i široj osnovi. U ahir-i zemanu ce se ponovo ukazati Sulejmanov, a. s., i Zulkarnejnov šahs-i manevi, njihovi duhovi, logike, njiho-ve socijalne i umne manifestacije.
Periodi Sulejmana, a. s., Zulkarnejna i Mehdija znace široko zaživljavanje islamskog morala na zemlji. Sve tri od njih su Allahu, dž. š., omiljeni periodi. A što se tice perioda Buhtunasra, Nemruda i Firauna, koji su saopceni Kur’anom i hadisom, to su periodi u kojima su preovladavali šejtanijet i ateizam. Kako god je odmah nakon ovih perioda Allah, dž. š., uspostavio islamski moral, isto tako ce On i u ahir-i zemanu, odnosno u poslijednjoj eri Zemlje, Svoje robove obdariti jednim periodom u kome ce gospodariti islamski moral. Eto, to je zlatno doba.
Ovaj period je sveobuhvatnija refleksija i manifestacija perioda Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna. Drugim rijecima, mehdijstvo je zaživljavanje Svijetom odlika kao što su huzur, sreca, bratstvo, ljubav, odanost, mir, požrtvovanost, humanost i dobrotvornost.
Odredene primjere slicnosti izmedu perioda Sulejmana, a. s., Zulkarnejna i zlatnog doba možemo navesti na slijedeci nacin:
Mehdijevo gospodarenje Svijetom
Kao što smo i ranije naglasili, Sulejman, a. s., i Zulkarnejn su ucinili da islamski moral vlada Svijetom. Upravljali su ogromnim geografskim podrucjem, imali su veoma jake vojske i, u tom smislu, njihovi periodi pokazuju veliku slicnost sa zlatnim dobom. I zlatno doba je jedan period u kome ce islamski moral gospodariti cijelim Svijetom, u kome ce ljudi u grupama pristupati u islam, u kome ce sa lica Zemlje nestati ateisticke ideologije i u kome ce se vjera živjeti kao u prvobitno vrijeme, u vrijeme Muhammeda, a. s. Vladavina u periodu zlatnog doba se na slijedeci nacin opisuje u odredenim hadisima:
(Mehdi ce) vladati cijelim Svijetom. (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 10)
Mehdi ce osvojiti sva mjesta od istoka do zapada. (Al-Kavl-ul-Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 56)
Posebno znanje koje posjeduje Mehdi i veliko znanje kojima su obdareni Sulejman i Zulkarnejn
U prethodnim poglavljima govorili smo o tome da je Allah, dž. š., Sulejmana, a. s., obdario raznolikim znanjem. On je, voljom Allaha, dž. š., vladao džinima i šejtanima, pricao sa pticama, uspio slušati medusobni razgovor mrava; vjetar i bakar su stavljeni pod njegovu komandu. Sve su to cudotvorne odlike koje su Sulejmana, a. s., odvajale od ostalih insana. Za Zulkarnejna se, takoder, u Kur’anu kaže slijedece: “Eto tako smo Mi svojim znanjem obuhvatili sve ono oko njega” (Al-Kahf, 91). (Prijevod ovog ajeta je drugaciji od prijevoda B. Korkuta. Prilikom prijevoda sam se koristio turskim prijevodima Kur’ana. – op. prev.) Kao što se razumije iz navedenog ajeta, Zulkarnejn je bio jedan od onih robova koje je Allah, dž. š., obdario znanjem. I Mehdi ce, poput ova dva casna insana, biti obdaren jednim izuzetnim znanjem. U svom djelu Mevzuatu’l ulum (11/246) turski alim Tasköprülüzade Ahmet Efendi bilježi da ce Mehdi biti upoznat sa mnemotehnickom naukom, a u drugom hadisu se o Mehdiju daje slijedeci podatak:
Nazvan je Mehdijem zato što je on uveden u jedno tajno znanje koje niko drugi ne zna. (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 77)
Osim toga, Muhammed, a. s., je saopcio da ce Mehdi, poput Sulejmana, a. s., znati jezik životinja i da ce, opet poput Sulejmana, a. s., pored ljudi, imati vlast i nad džinima:
Mehdi ce biti provjereni, onaj koji zna govor ptica i svih životinja. Zato ce njegova pravicnost biti na snazi za sve insane i džine. (Predznaci kijameta, str. 188)
Razvoji koji ce se u zlatnom dobu dogoditi na polju nauke i tehnologije
Kao što smo saznali iz kur’anskih ajeta, u periodima Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna, na polju nauke i tehnologije, desili su se veoma veliki napreci, što je bilo neuobicajeno za ta vremena. Analiziramo li, isto tako, i hadise koji opisuju zlatno doba, suocit cemo se sa slicnim stanjem. U zlatnom dobu ce se, na polju nauke, tehnologije, komunikacije i medicine, desiti veoma velika dostignuca. Svako novo dostignuce ce se staviti u službu cijelog covjecanstva i na taj nacin ce se olakšati životi ljudi nastanjenih širom Zemlje. Jedan od išareta, na koje se, o ovom pitanju, upucuje u hadisima, glasi:
... vrh covjekove kandžije ce progovoriti… (Predznaci kijameta, str. 152)
Moguce je da se ovim hadisom išareti na mobilni telefon koji je danas najzastupljenije sredstvo komuniciranja. (Allah, dž. š., najbolje zna.)
A drugi znacajan išaret u hadisima, koji skrece pažnju na tehnološka dostignuca u zlatnom dobu, glasi:
Kada ljudi posiju jednu mjeru (pregršt) pšenice, ubrat ce od toga sedamsto pregršti... Ljudi ce posijati nekoliko pregršti sjemena, a dobit ce urod od 700 pregršti... Unatoc tome što ce kiša obilno padati, cak ni jedna kap nece otici uzalud. (Predznaci kijameta, str. 164)
![]() ![]() ... istinom suzbijamo laž, istina je uguši i laži nestane... (Al-Anbiya’, 18) |
U vrijeme Mehdija ce se na ovom polju zabilježiti veoma veliki napreci; u životima onih koji se bave poljoprivredom ce se osigurati veoma velike olakšice. (Detalje u vezi sa naucnim i tehnološkim razvojima koji ce se realizirati u zlatnom dobu v. Zlatno doba, Harun Yahya, Vural Yayincilik, 1999.)
Pridavanje važnosti ljubavi prema životinjama
U Kur’anu se daju i odredeni podaci o Sulejmanovom, a. s., saosjecajnom i nježnom odnosu prema životinjama. U prethodnim poglavljima govorili smo o njegovoj obzirnosti da cak ni mravima ne bi nacinio zlo, o njegovoj ljubavi prema konjima. ![]() |
...covjek ce reci svojim ovcama i drugim životinjama: ‘Idite na pašu’, one ce ici; iako ce biti nasred usjeva, cak ni jedan jedini klas nece uzeti u usta. Zmije i akrepi nikome nece škoditi. Krvolocne životinje ce biti pred vratima i nikome nece ciniti nevolje... (Predznaci kijameta, str. 245)
Zmije ce živjeti u slozi sa djecom, a krave sa lavovima... (Al-Kavl-ul Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 64)
Kao što se vidi iz prethodnih hadisa, dominacija nad životinjama je jedna posebna slicnost izmedu zlatnog doba i Sulejmanovog, a. s., vremena koja na sebe skrece pažnju. Kako god je Sulejman, a. s., uspostavio dominaciju nad raznim živim bicima, a narocito nad pticama, i u zlatnom dobu ce se uspostaviti jedna dominacijama nad životinjama, cak i nad onim krvolocnim, tako da one nece moci naškoditi ljudima.
Miroljubivi su i opredjeljuju se za diplomaciju
Da je u odnosima sa susjednim državama Sulejman, a. s., zauzimao jedan tolerantan, popustljiv i miroljubiv stav, vec smo ranije naglasili. U rješavanju problema, on se opre-djeljivao za diplomatski put; slijedio je demokratske metode. U periodu u kome je živio, Sulejman, a. s., je formirao veoma visoku kulturu, a svoju vlast je uspostavio diplomacijom, umjetnošcu i kulturom. Unatoc cinjenici da je posjedovao veoma mocne i nepokorive vojske, on nije koristio vojnu silu. Što se tice Zulkarnejna, on je, od strane naroda iz okrudenja, bio poznat kao “osoba koja sprecavala smutnju i fitneluke na Zemlji”, kao lider koji je covjecanstvu donio mir i huzur. U tom smislu, periodi Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna pokazuju veoma veliku slicnost sa zlatnim dobom. I u zlatnom dobu ce ljudi u islam ulaziti svojevoljno; bez potrebe za bilo kakvim ratom, islamski moral ce zagospodariti cijelim Svijetom. U hadisima koji opisuju ovaj period naglašava se slijedece:
U njegovo vrijeme niti ce ko biti buden iza sna, a niti ce kome poteci krv iz nosa. (Al-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 42)
![]() | A rijec Naša je davno recena o robovima Našim, o poslanicima: “Oni ce biti, doista, potpomognuti i vojska Naša ce zacijelo pobijediti!” ( As-Saffat, 171-173) |
Kao što se naglašava u navedenim hadisima, Mehdi ce, mirnim putem, uciniti da islamski moral dominira Svijetom; izbjegavat ce rat i upotrebu sile. Put koji ce slijediti Mehdi bit ce, jednim velikim kulturnim procesom na podrucju cijele Zemlje, usmjeravanje ljudi na islamsku etiku. U tom periodu ce se, ako Bog da, desiti manifestiranje ajeta:
Kada Allahova pomoc i pobjeda dodu, i vidiš ljude kako u skupinama u Allahovu vjeru ulaze ti velicaj Gospodara svoga hvaleci Ga i moli Ga da ti oprosti, On je uvijek pokajanje primao. (An-Nasr, 1-3)
Odlucnost i brzo djelovanje prilikom pozivanja u vjersku etiku
Svojim pametnim i brzim odlukama, Sulejman, a. s., je jedan izuzetan uzor svim vjernicima. Dok pismo koje je napisao radi pozivanja u vjeru kraljice Sabe pokazuje njegovu moc pozivanja u vjeru, njegovo donošenje prijestolja kraljice Sabe uz pomoc jedne ucene osobe iznosi znacaj koje je pridavao u kontekstu brzog donošenja odluke. I, kako bi sprijecio smutnje naroda po imenu Jedžudž i Medžudž, Zulkarnejnovo brzo podizanje jake brane, koja je neporušiva do Sudnjeg dana, jedan je pokazatelj njegovog racionalizma i snage. U tom smjeru ce i zlatno doba veliku slicnost pokazivati sa periodima Sulejmana, a. s., i Zulkarnejna. ![]() ![]() ![]() Kada Allahova pomoć i pobjeda dođu, i vidiš ljude kako u skupinama u Allahovu vjeru ulaze ti veličaj Gospodara svoga hvaleći Ga i moli Ga da ti oprosti, On je uvijek pokajanje primao. (An-Nasr, 1-3) |
Allah, dž. š., ce Mehdiju dati toliku moc da ce u toku jedne noci likvidirati zulum i one koji cine zulum, namjestit ce vjeru. Oživjet ce islam, osigurat ce mu vrijednost, nakon što dode u stanje zapostavljenosti, poživjet ce ga nakon smrti. (...) Neupuceni, škrtac i plašljivac ce u njegovo vrijeme odmah postati ucena, darežljiva i hrabra osoba. (...) Vjera ce se provoditi isto kao i u vrijeme Resulullaha, a. s. (...) (Muhyiddin Arabi al-Andulusu, Futuhat-ül Mekkiye, Poglavlje 66, Kiyamet Alametleri, str. 186)
![]() ![]() |
Pridavanje velike važnosti poslovima gradnje
Znacaj koji je Sulejman, a. s., pridavao poslovima gradnje detaljno smo obradili u prethodnim poglavljima. Koristeci džine i šejtane, koji su se nalazili pod njegovom komandom, on je napravio hramove, spomenike, zdjele i kotlove. Svi oni koji su vidjeli njegov velebni dvorac – a prvenstveno kraljica Sabe – ostajali su zadivljeni. A u hazreti Zulkarnejnovoj grad-nji brane korištena je jedna mocna tehnika, koju je, izuzev Allahove volje, bilo nemoguce porušiti.![]() Allah je zapisao: “Ja i poslanici Moji sigurno ćemo pobijediti!” - Allah je, zaista, moćan i silan. (Al-Mudžadala, 21) |
Mehdi ce raditi na izgradnji Konstantinijje i drugih gradova. (Al-Kavl-ul Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 40)
Korištenje bogatstva i raskoši radi Allahovog zadovoljstva i interesa islama
Bogatstvo koje je posjedovao, Sulejman, a. s., je koristio na najljepši nacin radi objašnjavanja vjere u Allaha, dž. š., i širenja islamskog morala. U državama koje je osvajao, stanovništvo je prvenstveno pozivao u vjeru u Allaha, dž. š., i predanost. Veoma bitan dokaz toga je pismo poziva u islam, koje je poslao u Sabu. I Zulkarnejn je, kao što se razumije iz ajeta “Bolje je ono što mi je Gospodar moj dao...” (Al-Kahf, 95), Allahovim blagoslovom, imao sigurnu vlast. A tu svoju veliku moc koristio je u cilju sprecavanja smutnje na Zemlji.![]() ..’’Zemlja je Allahova, On je daje u naslijeđe kome On hoće od robova Svojih; a lijep ishod će biti za one koji se budu Allaha bojali.”(Al-A’raf, 128) |
Iz mog ummeta ce se pojaviti Mehdi; Allah, dž. š., ce ga poslati da obogati ljude. Ummet ce se onimetiti, životinje ce u izobilju jesti i piti, zemlja ce izbacivati biljke... (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 15)
...Ljudi ce prije zakletve na vijernost u grupama juriti prema njemu, a svi oni koji budu išli tamo postici ce bericet od njega. (Al-Kavl-ul Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 25)
Bogatstvo i bericet u zlatnom dobu
![]() |
I zlatno doba ce, izobiljem i bericetom, pokazivati veliku identicnost sa periodom Sulejmana, a. s. Ljudima ce se, prije no što to i izraze, davati u izobilju, cak i ptice na nebu ce biti zadovoljne Mehdijevim hilafetom. Postoje veoma detaljna saopcenja Muhammeda, a. s., koja opisuju izobilje, bericet i blagostanje zlatnog doba. Neki od tih hadisa glase:
Tada ce se njegovom hilafetu obradovati stanovnici neba i Zemlje, sve divlje življe životinje, ptice, pa cak i ribe u morima. U njegovo doba ce se, cak, povecati i vode rijeka. (Al-Kavl-ul Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 31)
... Moj ummet ce u njegovo vrijeme biti obdaren jednim nimetom nalik onome kojim je obdarivano dobro i zlo; nebo ce na njih spuštati kiša u izobilju, od bilja se ništa nece moci skrivati. (Kitab-ul Burhan fi Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 9)
... Nebo ce spustiti kišu, zemlja ce iznijeti svoj bericet, moj ummet ce u njegovo doba postici prethodno nevideno spokojstvo. (Kitab-ul Burhan fi Alamat-il Mehdiyy-il Ahir Zaman, str. 9)
Srce Muhammedovog ummeta ce se ispuniti bogatstvom. (Al-Kavl-ul Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 20)
Sa neba ce se u izobilju spuštati rahmet, na zemlji ce porasti bericet; pronaci ce se sve riznice. (Predznaci kijameta, str. 164)
Pravda i tolerancija u zlatnom dobu
Sulejman, a. s., je posjedovao jednu tolerantnu upravu, koja je demokratskom praksom skretala pozornost. Isto to važi i za zlatno doba. I u periodu zlatnog doba, u kome ce dunjalukom gospodariti islamski moral, formirat ce se jedan veoma tolerantan Svijet ispunjen mirom. Ljudima ce se pristupati saosjecajno i s merhametom; ljudi svih vjera ce živjeti spokojno i sigurno. Dunjalucka bogatstva ce se ravnomjerno dijeliti medu ljudima; sa lica Zemlje ce nestati siromaštvo i bijeda. Odredeni hadisi koji govore o tome su slijedeci:
|
Dunjaluk, koji je ispunjen zulumom i grijesima, nakon njegovog dolaska biti ce preplavljen pravdom. (Al-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 20)
Njegova pravda ce prekriti svako mjesto... (Al-Kavlu’l Muhtasar Fi Alamat-il Mahdiyy-il Muntazar, str. 20)
|
Mehdi ce biti vlasnik zemlje i zemlju, koja je prije njega bila ispunjena zulumom i jadom, ispunit ce pravdom. Ko ga od vas doceka neka dode i pridruži mu se, pa makar se i po snijegu vukao. Pošto je on Mehdi. (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 14)
... U njegovo vrijeme ce se dobrota dobrih ljudi povecati. Cak ce se i prema nevaljalcima ciniti dobrota. (Kitab-ul Burhan fi-Alamat-il Mahdiyy-il Ahir Zaman, str. 17)
Sve države ce mu otvoriti svoja vrata... Zemljom ce gospodariti sigurnost i mir. (Predznaci kijameta, str. 164)
