I sakupiše se Sulejmanu vojske njegove, džini, ljudi i ptice, sve ceta do cete, postrojeni. (An-Naml, 17) |
Sulejman, a. s., je posjedovao jednu jedinstvenu i neuporedivo snažnu vojsku, koja je bila sacinjena od džina, ptica i ljudi i koja je bila podržana jakom obavještajnom mrežom.
U ajetu se govori ne o jednoj Sulejmanovoj vojsci, vec o vojskama. Ova rijec množine je, isto tako, i jedna formulacija jacine vojske i njene brojcane nadmocnosti.
Jedna od najupecatljivijih strana Sulejmanove vojske je njena disciplina. Tri razlicite zajednice, kao što su džini, ptice i ljudi, veoma su skladno obavljale dužnost u jednoj vojsci; u tom vojnom poretku se nije dešavao ni najmanji propust.
Podržavanje vojske džinima i šejtanima osiguralo je Sulejmanu nadmocnost sa više aspekata. Ova bica su u stanju veoma jednostavno uraditi mnogo toga što nadilazi covjekove mogucnosti. Kao što se i istice u ajetu “
...On vas vidi, on i vojske njegove, odakle vi njih ne vidite...” (A’raf, 27), mogu vidjeti ljude, a da pri tome sami ne izlaze na vidjelo. Ova odlika džinima osigurava veoma velike olakšice prilikom prikupljanja obavještajnih informacija.
I Mi smo dali da mu služe: vjetar - koji je prema zapovijedi njegovoj blago puhao onamo kuda je on htio - šejtani, sve graditelji i gnjurci, i drugi u bukagije okovani. (Sad, 36-38)
|
Formulacija iz ajeta “u bukagije okovani” išareti na to da je Sulejman, a. s., imao veliku dominaciju nad džinima i šejtanima koji su mu dati u službu.
|
Bit će sigurni samo oni koji vjeruju i vjerovanje svoje s mnogoboštvom ne miješaju; oni će biti na Pravome Putu.” (Al-An’am, 82) ‘‘Ja okrećem lice svoje, kao pravi vjernik, prema Onome koji je nebesa i Zemlju stvorio, ja nisam od onih koji Njemu druge pridružuju!” (Al-An’am, 79)
|
|
Ovi podaci iznose cinjenicu da je Sulejmanova, a. s., vlast obuhvatala ne samo pobožne i predane džine, vec i džine nevjernike. Iz ovog ajeta serazumije da su Sulejmanovi šejtani insane pod utjecajem šejtana i nevjernike dovodili u bezopasno stanje. Štaviše, dovodili su ih u stanje korisno za islam i davali im razlicita zaduženja.
Moguce je da u ovom ajetu Allah, dž. š., upozorava na potrebu obuzdavanja zlonamjernih insana šejtanskog karaktera u okruženju u kome dominira islamski moral i onemogucavanja njihovog štetnog djelovanja na društvo. Aktiviranje nekih u nekoj službi na Allahovom Putu bit ce povod i za sprecavanje mogucih negativnosti, a i za formiranje jedne koristi u ime islama.
Moguce je da se ovim ajetom upozorava na potrebu nadziranja osoba šejtanskog karaktera, koji tiraniziraju ostale, koji cine zla i siju smutnje po Zemlji, jednim strogim sistemom kontrole. Trebalo bi onemoguciti ove ljude da , miješajuci se sa narodom, nanose štetu okolini.
Ovim ajetom Allah, dž. š., možda skrece pažnju na metode kažnjavanja zlocinaca, metode koje ce se primjenjivati u ahir-i zemanu. Moguce je da ce u tom periodu zlocinci biti onemoguceni u svojim djelima, ali da ce, upošljavanjem u raznim službama, biti dovedeni u stanje korisno za zajednicu.
Formulacijom “okovane bukagije” istaknutom u citiranom ajetu možda se skrece pažnja na jedan sigurnosni sistem nalik na elektronske prange koje ce se koristiti u ahir-i zemanu. Na taj nacin ce se onemoguciti i bijeg aktualnih delikvenata, a i njihovo štetno djelovanje kako na same sebe, tako i na osobe iz okruženja.
I on izvrši smotru ptica, pa rece: “Zašto ne vidim pupavca, da nije odsutan? Ako mi ne donese valjano opravdanje, teškom cu ga kaznom kazniti ili cu ga zaklati!” (An-Naml, 20-21) |
Ovim ajetima se pokazuje da je Sulejman, a. s., vršio redovnu smotru svoje vojske, da je odmah uocavao moguce nedostatke i preduzimao potrebne mjere predostrožnosti. Apsolutno nije dozvoljavao ništa što bi ugrožavalo disciplinu. Da je odsustvo bez dozvole i znanja pretpostavljenih veoma bitna greška, razumije se iz prethodnih rijeci Sulejmana, a. s.
‘‘Vrati se njima! Mi cemo im dovesti vojske kojima se nece moci oduprijeti i istjerat cemo ih iz Sabe ponižene i pokorene.” (
An-Naml, 37)
|
Sulejman, a. s., se na prethodno navedeni nacin obracao glasnicima koji su donijeli poklone od kraljice Sabe. Kao što se jasno vidi, ovim rijecima se saopcava da on apsolutno nece prihvatiti nikakve poklone, a na taj nacin je pokazao i stepen svoje odlucnosti u pokoravanj kraljice Sabe.
Iz ovog ajeta se, osim toga, razumije da je Sulejmanova, a. s., vojska bila toliko mocna da joj se nije mogla suprotstaviti ni jedna vojska bilo koje države toga vremena. I, upravo, kao što cemo vidjeti i na narednim stranicama, kada su primili ovu vijest, velikaši Sabe su shvatili da, osim predaje nemaju drugog izlaza. To je, isto tako, jedan od pokazatelja da su oni bili svjesni nepobjedivosti Sulejmanove vojske.
ELEKTRONSKI OKOVI Prilikom kažnjavanja optuženih, danas se u mnogim zemljama, a naročito u SAD-u, koristi sistem elektronskih okova. Uz pomoć okova koji se postavi na noge, optuženi se drže u kućnom pritvoru. Ovi okovi se koriste kod onih koji su, umjesto zatvora, osuđeni na kaznu kućnog pritvora, ili bliskog okruženja mjesta na kome se nalazi. Elektronski okov omogućava da se kretanje aktualne osobe nemetano prati tokom 24 sata. Osoba sa elektronskim okovom u principu ima slobodu kretanja u prečniku od oko 80 km. Ukoliko, pak, izađe izvan ovog kruga bezbjednonosne ekipama se odašilja alarm i policija odmah stupa u akciju.13 Na taj način optuženi hem nesmetano obavlja svoje dnevne poslove, hem i izdržava zasluženu kaznu.
|
| | |
|